Hrana noastra, cea de toate zilele

“Esti ceea ce manaci” (You are what you eat) este numele unuia dintre filmele documentare care au schimbat mentalitati si au tras semnale puternice de alarma asupra felului in care ne autodistrugem prin mancare.

Tot mai multe studii, carti si filme pe tema nutritiei spun acelasi lucru: mancarea este responsabila de sanatatea ta, mancarea este cea care ii arata bolii care este drumul spre corpul tau, dar tot ea e cea care poate sa insanatoseasca organismul.

Documentandu-ma mai mult despre nutritie, am dat peste lucruri foarte interesante (Studiul China, documentarul Fat, Sick and Nearly Dead sau documentarul Food Matters, pe care le puteti gasi pe YouTube), dar am descoperit si oameni pasionati de hrana sanatoasa, care m-au impresionat prin felul in care arata la varsta pe care o au. Un exemplu este Karyn Calabrese, care are 65 de ani, dar careia nu ii dai mai mult de 30. Arata ca un fotomodel si spune ca singurul secret este faptul ca este vegetariana, si mai apoi raw vegana, de 40 de ani. Iar un exemplu neaos de femeie frumoasa, care isi datoreaza frumusetea si dietei pe care o urmeaza, adica raw vegana, este Olivia Steer, care a descoperit cat de importanta este mancarea in incercarea ei de a gasi o metoda prin care sa invinga cancerul surorii sale.

Cu toate informatiile acumulate de-a lungul timpului, recunosc ca nu am reusit sa am o dieta sanatoasa, in adevaratul sens al cuvantului, insa aceste informatii m-au facut, pentru moment, sa ma gandesc de doua ori inainte de a manca ceva. Personal, cred ca un stil de viata vegetarian sau raw vegan este extrem de sanatos; problema cea mai mare la vegetarieni este diversitatea mancarii, iar cea la raw vegani este timpul pe care trebuie sa il aloci pentru a exeperimenta preparate si pentru a ajunge sa stii sa “gatesti” raw cu gusturi apropiate de cele pe care le stii, iar o alta problema este investitia initiala in echipamentele de care ai nevoie - blender foarte puternic si deshidrator, care costa destul de mult.

Insa, pentru ca am vrut ca macar 2-3 zile pe saptamana sa mananc foarte sanatos, si pentru ca este mult mai simplu sa respecti regulile daca mancarea iti este pregatita de cineva priceput, am inceput sa caut restaurante vegetariene in Bucuresti si restaurante raw vegane, eu neavand posibilitatea sa imi pregatesc acasa preparate raw si am fost surprinsa sa vad ca exista atat restaurante vegetariene, cat si restaurante raw vegane, char daca inca intr-un numar timid. Daca vreti totusi sa experimentati acasa preparate sanatoase, verzi si gustoase, puteti sa urmati sfaturile a doua femei care respecta cu strictete regulile unui stil de viata sanatos, iar acestea sunt Ligia Pop, unul dintre putinii raw chef din Europa si cea de care va vorbeam mai devreme, Olivia Steer, care scrie pe blogul sau intr-un stil de poveste.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu